Czy link building może Ci zaszkodzić?

Mówi się, że linkowanie to filar każdej strony pod kątem SEO. Jeśli do witryny pozycjonowanej prowadzi wiele linków zewnętrznych i odpowiednie treści - jej pozycja w wyszukiwarce Google powinna stale się podnosić. Często dzieje się jednak tak, że pakiet linkowania zaszkodził stronie, spowodował jej spadki pozycji, a w konsekwencji nałożenie filtru algorytmicznego Google. Jak zatem planować link building i na jakie pakiety uważać?

Nawet jak nie pomogą, to nie zaszkodzą

Zaczniemy w zasadzie od zakończenia, a więc od oceny mocy linków. Wiadomym jest, że mocny link powinien spowodować wzrost pozycji strony w Google. Nie zawsze się tak jednak dzieje. Jeśli strona ma ciekawą historię linków, to dodatkowe mogą spowodować utrzymanie pozycji lub minimalny, jednopunktowy wzrost. Nawet jak takie linki nie pomogą Twojej witrynie, to na pewno jej nie zaszkodzą. Nie wyrzuciłeś w ten sposób pieniędzy w błoto, bo w przypadku, gdy Twojej konkurencji spadnie jakość linkowania, Twoje mocne odnośniki zrobią robotę w przyszłości.

Jaki link building Ci zaszkodzi?

Przede wszystkim ten nieodpowiedzialny. Jeśli podążasz za przekonaniem, że im więcej linków tym lepiej, prawdopodobnie już przy zakupie drugiego pakietu z Allegro Twoja strona będzie miała nałożone filtry algorytmiczne. Decydowanie się na masowe, rzadko dedykowane pakiety jest biletem w jedną stronę. Coś, co sprzedawane jest masowo nie ma prawa pomóc wszystkim stronom. Zauważ, kto kupuje te same pakiety linkowania ponownie w serwisach typu Allegro. Są to albo blogerzy, albo osoby prywatne. Rzadko to robią agencje interaktywne i marketingowe.

Czego zatem szukać?

Nie powinieneś szukać linkowania na Allegro i żadnych serwisach tego typu. Powinieneś się skupić na agencjach marketingowych, które sprzedają dedykowane pakiety. Dzięki temu będziesz miał pewność mocy samego zaplecza, a do tego będziesz mógł liczyć na pomoc pracowników firmy. Otrzymasz rzetelny raport, a treści we wpisach będą zgodne z obowiązującymi zasadami SEO.