Ile kosztuje zarejestrowanie firmy i rozpoczęcie sprzedaży w Internecie?

W dobie prężnie rozwijającej się branży e-commerce (sprzedaż elektroniczna) każdego dnia powstaje coraz więcej sklepów internetowych. W tej chwili Polska sieć składa się z ponad 500 000 sklepów internetowych, ale ich niedosyt jest nadal odczuwalny. Jeśli planujesz otworzenie firmy i rozpoczęcie sprzedaży w Internecie, to poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie to, czego zapewne szukałeś - zestawienie finansowe.

Rejestracja firmy - ile to kosztuje?

Proces rejestracji firmy jest prosty. Udaj się do Urzędu Miasta i poproś o wniosek do CEiDG. Wypełnij go w sposób przejrzysty i skorzystaj z książeczki, gdzie znajdziesz odpowiadające Twojemu profilowi działalności numery PKD. Jako główną działalność zaznacz "prowadzenie sprzedaży" i oddaj inspektorowi do sprawdzenia. W Urzędzie Miasta nie musisz już więcej nic załatwiać.

Kolejnym krokiem będzie udanie się do banku, aby otworzyć konto firmowe. Nie potrzebujesz do tego celu numeru REGON. Gdy go otrzymasz (po złożeniu wniosku do CEiDG czekasz na numer REGON - trwa to maksymalnie 48 godzin, jeśli nie rejestrujesz firmy w Piątek), możesz udać się po zakup pieczątki. Jeśli do tej pory nic nie płaciłeś, to za pieczątkę będziesz musiał zapłacić około 40 złotych i wbić w koszty.

Gdy już masz pieczątkę to powinieneś wrócić do banku podpisać umowę, a następnie udać się do ZUS. Tam składasz odpowiednie wnioski i kierujesz się do Urzędu Skarbowego.

W US będziesz musiał wypełnić zobowiązanie do płacenia podatków oraz wniosek VAT 7-EU. Wniosek będzie Cię kosztował 134 złote (w zależności od miasta).

To w zasadzie wszystko, jeśli chodzi o koszty rejestracji firmy. Uważaj na pisma, które otrzymasz na kilka dni po zarejestrowaniu firmy. Otrzymasz dwa listy z rachunkami do opłacenia za rzekome dodanie firmy do spisu CEiDG. Na oryginalnym (tym, który otrzymałeś w Urzędzie Miasta) wniosku CEiDG widnieje przekreślony napis "brak opłat". To stary sposób oszustów, którzy mając siedzibę w ZEA wysyłają takie pisma w nadziei, że początkujący przedsiębiorca się nabierze. Pamiętajcie - niczego nie płaćcie, a najlepiej zgłoście to do CEiDG.

Koszt rejestracji firmy zamyka się w 200 złotych

ZUS

Przez pierwsze dwa lata (jeśli w ciągu ostatnich pięciu lat nie prowadziłeś żadnej działalności) przysługuje Ci niski, preferencyjny ZUS. Dzisiaj wynosi on niewiele ponad 450 złotych miesięcznie. Większość wydatków będziesz mógł wbić w koszty.

Ile kosztuje stworzenie sklepu internetowego?

Poniżej zestawienie, które przygotował serwis Blog.Shoplo.com:

- czynsz za wynajem biura: 700 zł /mc

- meble biurowe: 2000 zł

- materiały biurowe: 40 zł /mc

- komputery: 3200 zł

- samochód: 8 200 zł

- ubezpieczenie lokalu, samochodu i towarów: 70 zł /mc

- usługi prawnicze (np. regulamin sklepu): 120 zł

- strona internetowa w shoplo: 60 zł /mc

- księgowość w ifirma: 46 zł /mc

- zakup towarów: 2 000 zł /mc

- abonament telefoniczny: 36 zł /mc

- internet: 62 zł /mc

- media: 185 zł /mc

- koszt zatrudnienia pracownika (na podstawie umowy o pracę, z minimalnym wynagrodzeniem): 2 113 zł /mc

- marketing: 400 zł /mc

- aukcje internetowe: 60 zł /mc

- reklamacje: 69 zł /mc.

Podsumowanie ogólne:

Sama rejestracja firmy nie będzie Cię kosztować majątku, miesięczne płacenie ZUS także nie. Dużym wydatkiem będzie samo wystartowanie ze sklepem internetowym i utrzymanie go. Szacujemy, że koszty utrzymania samego sklepu (jeśli będziesz miał pracownika) będą wynosić pomiędzy 4, a 7 tysięcy złotych brutto.

Jeśli planujesz wystartowanie z własnym sklepem, to nie bój się tych wszystkich cyferek, które widzisz powyżej. Możesz się postarać o dofinansowanie i jeśli tylko stworzysz odpowiedni biznesplan, na pewno otrzymasz wsparcie finansowe.