Jak pozyskiwać wartościowe linki? Prowadzimy Blog sklepowy

Pozyskiwanie linków jest ściśle powiązane z pozycjonowaniem. Im jest ich więcej, tym lepiej dla witryny pozycjonowanej. Dobrze by było, gdyby wszystkie prowadzące linki były mocne, ale to dzieje się niezwykle rzadko. Dzisiaj powiemy Wam jak prowadzić blog sklepowy, aby w zamierzeniu był zapleczem nie do wykrycia, a ponadto zwiększał sprzedaż. Zapraszamy!

Blog w formie eksperckiej

Zacznijmy od początku, a więc od roli Twojego bloga. Będzie on mostem łączącym Twoich przeglądających z Twoim sklepem. Innymi słowy - na blogu powinieneś umieszczać takie informacje, których nie zaimplementowałbyś do swojego sklepu, na przykład: opisy produktów, zastosowanie produktów, ich rola w życiu, porównanie ich do konkurencji.

Google patrzy na Twoją branżę

Musisz wiedzieć, że Twój sklep powinien być przejrzysty i zawierać jak najmniej treści. Krótkie, merytoryczne opisy produktów w zupełności Ci wystarczą. Jeśli będziesz chciał się podzielić szerszą wiedzą - napisz o tym na swoim blogu i możesz tam przekierować swoich klientów (ale to na samym końcu, gdy już blog będzie miał stabilną pozycję w Google). Blog musi być odpowiednio zoptymalizowany i naszpikowany słowami kluczowymi w formie Long Tail (długie ogony). Cała polityka marketingowa ma się opierać na contencie, czyli na tekście.

Kieruj ludzi na blog

Jeśli prowadzisz sklep z butami, to stwórz artykuł ekspercki o jednej z najlepszych par, jakie masz w sklepie. Możesz użyć takiego tytułu: "Zaczynamy chudnąć: Jakie buty do biegania wybrać?" i słów kluczowych powiązanych z Twoim produktem. Jeśli dobrze napiszesz tekst i będzie on wysoko w Google, to wiele osób pragnących schudnąć odwiedzi Twój blog, a stamtąd najpewniej sklep.

Linkowanie

Gdy Twój blog będzie dobrze zapełniony contentem, materiałami video i zdjęciami (oczywiście wszystko w 100% zoptymalizowane), możesz rozpocząć linkowanie sklepu. Z początku rób to na tyle wolno, aby nie wywołać szoku, a po kilku miesiącach lokuj produkty w opisach.

Prowadząc blog w ten sposób nie tylko zaoszczędzić na kompleksowym pozycjonowaniu, ale samemu się wiele nauczysz. Prowadzenie takiego bloga nie zajmie Ci więcej, niż trzy godziny tygodniowo. Jeśli w zamian masz otrzymać wyższą pozycję w Google, to chyba warto, prawda?