Jak zbudować dobre zaplecze pod pozycjonowanie

 

Co to jest zaplecze pod pozycjonowanie?

Wśród osób które zajmują się pozycjonowaniem witryn internetowych krąży krótkie hasło pod postacią jednego słowa a mianowicie „Zaplecze”. Z naturalnego znaczenia tego słowa wynika że dana osoba lub firma posiada odpowiedni sprzęt umożliwiający wykonywanie przypisanej mu funkcji dzięki której tworzy się wartość dodaną czyli produkt lub usługę. To taka przybliżona definicja zaplecza. A jak to ma się do pracy osoby zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych ? To bardzo proste, osoby które czarują algorytm firmy Google aby poprawić widoczność danej strony w wynikach wyszukiwania na konkretną frazę, potrzebują stron dzięki którym będą mogli pozycjonować stronę zleconą przez kontrahenta. W świecie pozycjonowania, forma zaplecza to nic innego jak inne strony internetowe czy też blogi.

Budowa zaplecza to trudna praca

Wyszukiwarki bardzo nie lubią gdy ktoś ręcznie wpływa na ich algorytm. Z założenia, wyszukiwarka, ma zwracać najbardziej trafne wyniki na podaną przez internautę frazę w oknie Input. Najbardziej trafne wyniki to takie które mają odpowiedni stosunek słów kluczowych do pozostałej treści oraz odpowiednio zoptymalizowana strona. Czynnikiem bardzo ważnym są wartościowe linki przychodzące z określonym anchor text , czyli frazą kluczową. Dobrze zoptymalizowana strona z odpowiednio mocnymi linkami prowadzącymi do reklamowanej witryny mogą znacząco podnieść witrynę do pierwszej trojki wyników. Aby to osiągnąć należy korzystać z wartościowych stron internetowych oraz posiadać wiedzę o optymalizacji witryny. Jeśli mamy problem z dostępem do stron tematycznych bliskich witryny reklamowanej, powinniśmy zbudować własne zaplecze. Jednak jak się do tego zabrać ?

Dobre zaplecze ma unikalny Whois

Podczas budowy dużego zaplecza należy unikać rozpoznania przez wyszukiwarki. Gdy algorytm wyszukiwarki zauważy bliską zbieżność witryn internetowych potrafi je łączyć. W przypadku nałożenia kary na jedną witrynę osoby lub firmy, może to również oznaczać karę dla pozostałych witryn. Dlatego podczas rejestracji każdej domeny z zaplecza należy próbować używać nowych danych, ewentualnie prosić znajomych lub znajome firmy o zarejestrowanie takiego adresu na swoje dane. Stosując zróżnicowane dane identyfikacyjne otrzymujemy bardziej unikalne zaplecze dzięki czemu unikamy ewentualnych kar grupowych za wpływanie na algorytm wyszukiwarki.