Jak zdobyć lojalność klientów? 5 trików, które powinieneś stosować!

Prowadzisz swój sklep internetowy, prawda? Jeśli zależy Ci na maksymalizacji zysków, powinieneś obrać politykę wobec swoich klientów. Czasy się zmieniają i w dobie potężnej konkurencji w branży e-commerce kontakt z klientem często decyduje o poziomie sprzedaży sklepu. Poniżej pięć trików, które powinieneś stosować, aby zdobyć lojalność swoich klientów.

Bonus uznaniowy

Nikt nie każe Ci dawać upustów na każdy produkt, aby przyciągnąć uwagę klientów. Powinieneś zastosować sprawdzoną metodę w formie "dwa produkty w cenie jednego" lub "przy zakupach powyżej 50 złotych - transport gratis". Chodzi o samą formę przekazania reklamy. Doskonale się sprawdzi infografika, która nie będzie zasłaniać większości objętości strony, tylko widnieć w miejscu, gdzie zazwyczaj znajduje się "Home" lub "Start".

Traktuj klienta jak kolegę

Twoja skrzynka mailowa na pewno pozwala na spersonalizowanie kontaktów. Zamiast pisać tonem urzędowym (o tym poniżej), postaraj się pisać bezpośrednio, lecz miło, np:

"Witaj Tomku,

W odpowiedzi na Twoje zgłoszenie, poniżej przygotowaliśmy zestaw odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Mamy nadzieję, że okażą się one pomocne".

Nie pisz tonem urzędowym!

Pewnie podobnie jak większość z nas, Ty także nie lubisz urzędów i tego "specyficznego" tonu, który świadczy o pozostałościach po okresie PRL. Staraj się nie pisać w sposób urzędowy, bo nie budujesz w ten sposób relacji i odpychasz od siebie klientów. W dobie firm nowoczesnych, nikt już nie pisze w osobie trzeciej. Bezpośredniość w połączeniu z koleżeństwem jest lepszym rozwiązaniem.

Prowadź fanpage na Facebook i Twitter

Prowadź profile w mediach społecznościowych do komunikacji ze swoimi klientami. Staraj się dyskutować nie tylko na tematy sklepowe, sprzedażowe. Postaw na humor i pozytywne podejście do życia. Pokazuj, jak wygląda dzień z życia Twojej firmy i informuj o zmianach, które mają się pojawić w Twoim sklepie niebawem. Media społecznościowe często są motorem napędowym dla sklepów internetowych, zatem wykorzystaj je nie tylko do reklamy, ale też pozycjonowania.

Zadbaj o to, aby klient wiedział co się dzieje z jego zamówieniem

Jeśli Twój klient przeleje Ci pieniądze, to napisz mu maila w takiej formie:

"Witaj Tomek,

Twój przelew został zaksięgowany, a produkty są w chwili obecnej pakowane i szykowane do wysyłki:

lub

"Witaj Tomek,

Twoja wysyłka jest już pakowana :) O godzinie 18:00 wyruszy do Ciebie. Będziemy Cię informować na bieżąco o postępach"

Komunikacja z klientem kluczem do maksymalizacji zysków?

W nowoczesnym świecie, a już zwłaszcza w Internecie liczy się przekaz i podejście do klienta. Jeśli będziesz traktował swoich konsumentów w sposób koleżeński i uprzejmy, to on wróci do Ciebie na zakupy jeszcze tego samego miesiąca.