Kiedy wdrożyć program lojalnościowy do sklepu internetowego?

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga wyczucia czasu. Musicie wiedzieć, że sklep powinien być aktualizowany i nie chodzi nam bynajmniej o część kodu źródłowego czy grafikę. Chodzi o wrzucenie wyższego biegu w momencie, gdy aktualna koncepcja zarobkowa nie spełnia naszych oczekiwań. Dzisiaj poczytacie kilka słów o programach lojalnościowych, które mogą sprawić, że Wasz sklep stanie się wiodącą platformą sprzedażową.

Jakie programy lojalnościowe wyróżniamy?

Każdy program, który daje nam odpowiednie korzyści będzie dla nas słuszny na pewnym etapie prowadzenia sklepu. Warto zacząć od programów, które mają zwiększyć oglądalność platformy e-commerce. Zazwyczaj dzieje się tak, że płacimy partnerom za kliknięcia (pay per click) i to jest dobra metoda dla początkujących. Wejścia na stronę są unikalne, a żadne kliknięcie (czyli żaden grosz) nie generują roboty. Z czasem takie programy nudzą, bo jeśli sklep nie sprzedaje drogiego towaru, to nie zarabia wielkich pieniędzy na PPC (pay per click).

Gdy sklep już sprzedaje i osiągnął pewien pułap zysków, można się zastanowić nad programem partnerskim,który będziemy dedykować naszym klientom. W skrócie oznacza to tyle, że możemy im pozwalać reklamować nasze produkty i będą oni zarabiać na prowizji od naszej sprzedaży. Idea programu jest taka, że właściciel sklepu nie robi w zasadzie nic, a i tak zarabia na marży od towaru.

3 etapy wdrażania

W początkowej fazie funkcjonowania witryny powinniśmy się zdecydować na programach typu PPC lub Google AdWords. Za każdą odsłonę naszej witryny lub produktu będziemy płacić, więc na pewno nie okażemy się stratni. Gdy sklep osiągnie pułap zadowalających lub sporych zysków, możemy przystąpić do tworzenia własnych programów. Na bazie tych obecnych możemy stworzyć coś, co pozwoli nam na samoistne utrzymanie systemu.

Najważniejszą reklamą będzie dla Was zdecydowanie Google AdWords, lecz przystąpienie do tego programu partnerskiego wiąże się ze sporym obciążeniem finansowym. Sprawdza się w przypadku sklepów, które oferują duży asortyment za rozsądne pieniądze. Innymi słowy - AdWords dedykowany jest największym sklepom, które mają pieniądze na kolejne inwestycje, a nie boją się strat.

Jeśli prowadzisz sklep i dochodzisz do momentu, gdy obecne metody reklamy już Ci nie służą, powinieneś zastanowić się nad programem partnerskim. W sieci istnieje mnóstwo programów, w tym również afiliacyjne. Jeśli masz pytania odnośnie tego artykułu, to czekamy na Twoje komentarze!