Kolejne zmiany w algorytmie Wyszukiwarki Google

Wyszukiwarka Google jest obecnie najpopularniejszym narzędziem do szukania witryn internetowych z poszukiwanymi frazami kluczowymi. W internecie obecnie jest kilka bilionów witryn internetowych. Bardzo dużo osób które korzystają aktywnie z internetu, mają własne strony albo chociaż blogi. Pojawiło się wręcz kilka zawodów które są wykonywane tylko przez internet, mam tutaj na myśli osoby kreujące modę czy też udostępniające przepisy kulinarne. Jednak przeciętny internauta nawet ten który posiada kilka własnych stroni, nie zna adresów każdej istniejącej witryny. Właśnie dlatego wyszukiwarka Google jest tak popularnym narzędziem.


Dawniej aby odnaleźć informacje w internecie należało albo znać adres poszukiwanej strony albo odwiedzać popularne katalogi stron które gromadziły linki do znanych witryn internetowych dając tym samym możliwość skorzystania z nich innym osobom. Google jest bardzo intensywnie używanym narzędziem internetowym. Korzysta z niego tyle ludzie że nieuczciwi właściciele witryn chętnie ręcznie wpływają na wyniki wyszukiwania tak aby ich witryna była widoczna na popularne frazy. Dzięki temu zdobywają ruch którego nigdy by w tak tani sposób nie uzyskali. Właściciele wyszukiwarki doskonalą swój algorytm w celu eliminowania nieuczciwych praktyk a przy okazji uzyskują coraz bardziej trafne wyniki zwracane internautom.

Kolejne aktualizacje

Od powstania wyszukiwarki Google minęło już sporo lat. Dorośli są tak z nią zżyci jakby towarzyszyła im od urodzenia. A dzisiejsza młodzież o wszystko pyta wujka Google. Rodzice nie posiadają tak wszechstronnej wiedzy jaką posiada internet. Eliminowanie nietrafionych stron w wynikach wyszukiwania jest priorytetem każdej wyszukiwarki. Jednak przy tak dużej ilości witryn internetowych jakie zgromadziła w swojej bazie wyszukiwarka Google, nie jest w stanie oczyścić nawet sztab ludzi który i tak zatrudnia firma. Dlatego wprowadzane są kolejne udoskonalenia algorytmu który automatycznie wycina z wyników strony stworzone sztucznie w celu wpływania na pozycje w wynikach wyszukiwania.