Odstąpienie od umowy w branży e-commerce

Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko liczenie zysków, ale często też strat. Do strat możemy zaliczyć sytuację, w której nasz klient prosi o zwrot pieniędzy za zakupiony towar. W życiu codziennym takie sytuacje nie powodują żadnych komplikacji i można je obejść - w sieci nie jest już tak kolorowo. Co warto wiedzieć o zwrotach? Tego dowiecie się poniżej.

Zwrot w sklepie internetowym

Podobnie jak w sklepie stacjonarnym, tak samo na platformie internetowej może dojść do sytuacji, w której klient zażąda zwrotu pieniędzy, a więc odstąpi od zawartej wcześniej umowy. Jak powinien się zachować właściciel sklepu?

Klient, zgodnie z obowiązującym przepisem prawnym ma 10 dni na zwrot towaru i otrzyma za niego pieniądze. Musi tylko złożyć odpowiednie pismo do sklepu internetowego, a ponadto wysłać kopię na adres siedziby. Właściciel sklepu ma 14 dni na przedstawienie odpowiedzi. Może być odmową lub rozpatrzeniem pozytywnym.

Czy klient ma zawsze rację?

Doskonale wiecie, że nie zawsze klient ma rację. Może dopiero po 11 dniach od zakupu towaru wnosić o jego zwrot. Jako właściciel sklepu jesteś zatem chroniony, bo zgodnie z prawem nie musisz oddawać klientowi ani grosza za zakupiony towar. Jeśli boisz się negatywnej opinii o tej sytuacji w Internecie, powinieneś się przygotować w sposób odpowiedni i załączyć screeny transakcji w miejscach, gdzie Twój niedawny klient szkaluje Twoje imię.

Klient, zwłaszcza Internetowy najbardziej boi się oszustwa. Na szczęście i w tym świecie prawo jest przejrzyste i stosować się do nich powinni zarówno sprzedawcy, jak również konsumenci.

Pamiętaj o regulaminie

Wiele sklepów internetowych nie wspomina ani słowem o zwrocie towaru. Ty powinieneś taką informację umieścić w swoim regulaminie. Pamiętaj, że klient dokonujący u Ciebie zakupu akceptuje regulamin, więc w przypadku zwrotu sytuacja będzie jasna zarówno dla sprzedawców, jak również radców prawnych.