Pozycjonowanie sklepu internetowego - High Level w branży SEO

W świecie pozycjonerów panuje przekonanie, że pozycjonowanie sklepów internetowych to najwyższa półka doświadczenia i kompetencji. W istocie nie jest to aż tak skomplikowane, bo sklep tylko w detalach różni się od strony. Te detale są jednak na tyle skomplikowane, że nie każdy pozycjoner na ofertę - "podejmie się Pan wypozycjonowania mojego sklepu?" odpowie twierdząco. Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu sklepów? Tego dowiecie się poniżej.

Dlaczego sklepy się trudno pozycjonuje?

Ponieważ samo przygotowanie sklepu do pozycjonowania zajmuje mnóstwo czasu. Wiele zależy od skryptu strony i nagromadzenia modułów, które mają usprawnić sprzedaż. Ważna jest także technika RWD (Responsive Web Design), która ma na celu przygotowanie sklepu do poprawnego wyświetlania się na urządzeniach mobilnych.

Kolejnym powodem trudnego pozycjonowania sklepów jest konieczność przeprowadzenia optymalizacji opisów produktów. Im większy asortyment sklepu, tym więcej pracy zajmie stworzenie opisów. Muszą one posiadać także obrazki, materiały video i linki wewnętrzne - to wszystko wymaga ręcznego optymalizowania, co zajmuje wiele dni pracy i kosztuje kilka tysięcy złotych.

Bo wszystko musi być idealne

Trudność pozycjonowania sklepu w sporej części dotyczy jego interfejsu. Zazwyczaj jest to witryna z wieloma podstronami (często nawet powyżej 1000), dlatego samo przygotowanie do SEO (linkowanie początkowe - pingujące / przyp.red) pochłania i sporo czasu, i sporo pieniędzy. To jednak konieczne, aby sklep mógł w ogóle zaistnieć w sieci.

Kto może się tego podjąć?

Na pewno nie osoba, która planuje linkowanie przy pomocy katalogów i Presell Pages. Musi to być agencja, która albo postawi na dedykowane zaplecze, albo skorzysta ze swoich baz linków. Jako, że średnia cena za miesięczne pozycjonowanie sklepu często przekracza 500 złotych netto, agencja decydująca się na SEO musi posiadać potężne narzędzia do diagnostyki.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Koszty będą bardzo wysokie, ale w przypadku sukcesu zwrócą się w postaci potężnych obrotów. Samo stworzenie sklepu nie musi kosztować nic, ale za audyt zapłacimy na pewno. Radzimy wybór tylko poważnych agencji SEO, które mają doświadczenie w tej branży. Freelancerzy zazwyczaj nie mają środków, aby zapewnić witrynie TOP5, a każda pozycja poniżej piątej nie oznacza gwałtownych wzrostów zysków. Często zdarza się tak, że jeden sklep pozycjonuje wiele firm, czyli przechodzi ona z jednych rąk do innych. Jeśli właściciel sklepu dopuści do takiej sytuacji, to nie osiągnie sukcesu.

Bo na to potrzeba czasu

Pozycjonowanie w istocie jest procesem długotrwałym, ale widać to dopiero na przykładzie sklepów. Od momentu zakupienia domeny, poprzez postawienie portalu, aż do osiągnięcia wysokich pozycji w narzędziach wyszukiwania często mija więcej, niż rok. Należy się uzbroić w cierpliwość, bo kto nie inwestuje, ten na końcu nie otwiera szampana.

Jeśli posiadacie swoje własne sklepy i macie pytania odnośnie ich pozycjonowania, to piszcie pod tym tematem!